lördag 26 juli 2008

Lite av varje

Var ju tvungen att prova sy den större,
och det var lättare att sy än de små.
Ville ha en matchande grön till tevärmaren och
grytlapparna som jag sydde tidigare.

En liten pingvin, de är ju så söta.
Lapphjärta.
Tomtepar som jag tänkt göra länge nu.
Kudde som matchar bonaden jag gjorde.
Jag har en lista på saker som jag vill sy från Tilda böckerna,
och jag tar en sak i taget.
Listan har minskat en hel del nu under semestern,
men några saker har jag kvar att göra.
:-)

5 kommentarer:

jeanette sa...

Vilken härlig semester du ser ut att ha haft :)))

faster atta sa...

Är inne hos dig och kikar nästan varje dag, det är så inspirerande!!!! Visst är det roligt med muffinsarna, jag tycker bäst om att sy de stora...

Käranån sa...

Så flitig du har varit, igen...Inspirerande att titta in till dig. Muffinsarna är fina, mina nerver tänkte brista när jag försökte sy dom, men kanska dom stora är lättare att få till...
P.S Idag har jag 1:a semesterdagen!!!

sytt å sånt sa...

va smart att göra en lista på sakerna man vill sy det ska jag genast göra, tack för tipset och alla inspirerande saker du lägger utpå bloggen de är verkligen fina. Först på min lista ska jag skriva stora muffins( de små hoppar jag nog över) He en bra helg.

Made by Inferno sa...

Halkade in i din mysiga blogg för att kika på muffins, oj vad mycket fint du syr.