fredag 1 maj 2009

Röd vår :-)

Ikväll blev duken kantad och klar.
Fick "Ric-rac" från USA i veckan.
Skönt att den inte blev ett UFO till...
Idag sydde jag dessa grytlappar efter
mönster från PWDesign. I mönstret
var det applikationer, med jag broderade istället.

Jag håller på med lite mera "Redwork", är

helt såld på det just nu. Detta är tänkt att bli

ett överkast till min nya säng

(som jag inte köpt ännu).

Men jag har 22 rutor klara och bara

50 kvar att göra, så det kommer ta sin tid.

Här har det varit strålande sol idag, så

jag ser ut som ett "Redwork" jag oxå. Röd

här och var men mest vit.

:-)

Ha en härlig helg!


5 kommentarer:

Lizzan sa...

Så fina alla tre, rött och vitt är en härlig färgkombination, ja kanske inte på huden ;) Kram L

Annika sa...

Så mycket tjusigt rött! Jag har också ett projekt "i huvudet" som är rött och vitt. Ska nog "fnura" vidare på det. För det är ju så läckert med rött/vitt! Tack för inspirationen.

annemarlen sa...

Superfina alster du fått till. Rött o vitt är såå fräscht. Snyggt med ricrac-kanten.
Kram!

Assi sa...

Vad bar det blev med ricrac-kant på duken. Den blev väldigt söt!
Jag är också lite Redwork. Jag satt ute i går och stickade och tänkte inte på att solen tog så bra.
Assi

Käranån sa...

Jättefina redwork du har gjort! Duken är så himla fin!