söndag 30 augusti 2009

Lite virkat

Nu är min virkade väska klar, fixade det sista nu på morgonen.
Men kanske borde jag fodra den också.
Både mönster till väskan och blommorna finns
här: Attic 24

Jag har använt garnet Punto, ett lite
tjockare bomullsgarn.
Och det har jag köpt här: Hemflit.
Men nej ingen av de virkade filtar jag påbörjat
är klara ännu. Däremot hittade jag ett
nytt virkprojekt under bloggandet igår.
Får se om det blir något av det.
Nu är det snart dags att åka och jobba,
kanske hinner jag börja på något nytt
ikväll.
:-)
Ha en härlig söndag!
Och tack för att ni kommer hit och hälsar på.


13 kommentarer:

Trinola sa...

Det va den søteste vesken jeg har sett på lenge ;0))
Sikkert lurt og fore den , ellers kan den vel fort bli ganske lang .
Morsomt med hekling ;D

Lyckoslanten sa...

Det var inte så litet virkat, må jag säga. Väldigt sött och behagliga färger! Det där upplägget skulle passa mig! :o)

Livet på Vestergård sa...

Det var verkligen en söt väska ! Väldigt fina färger.
Ha en skön söndag!

jeanette sa...

Snyggt!!!

Lotta i S-vall sa...

Men herrejessens vikken karamell. Så himla söt.

Kram

Lobben sa...

Den blev ju jätte fin, härliga färger. Det är nog inte så dumt att fodra den, så blir säkert hållbarheten bättre.

Tone Yvonne sa...

Vakker veske du har laget :o)

Ser du har menge fine ting på bloggen din!! Koselig å være på besøk her :o)

Ha en flott uke :o)

BiZen sa...

Otroligt fin väska du gjort! Färgerna är helt underbara och hela väskan är som en sommaräng! //BiZen

Merethe sa...

Alt du lager blir til noe flott. Kjøkkensettet....bare lekkert. Vesken, helt nydelig søt. :) Ha en flott uke. Gleder meg til å se neste ting. Blir så innspirert. Når det ikke blir så mye utetid...blir det bedre tid å pusle med slike ting.

Sari sa...

Åh, vilken söt väska!!! En sådan skulle jag vilja ha! Men virkning är inte min starka sida.... Men det är ju aldrig för sent att prova på!
Ha det bra! //Sari

Käranån sa...

Oj, vilken söt väska!

sytt å sånt sa...

man blir verkligen sugen på att virka... tacksam för länken till mönstret och garnbutiken sånt gillar jag :-)

Attic24 sa...

Your bag looks beautiful, reminds me of fresh spring weather...glad you enjoyed making it :o)
Lucex